Thursday, July 05, 2007

Hei, vennine mine synest det er ekelt med fingring

Hva lurer du på?: Venninene mine seier at de synst å fingre er ganske ekkelt. Men jeg selv gjer det ganske ofte. Pleier å gjere det hver dag. Når vi snakker om fingring så er jeg enig med dem, om at det er ekkelt å sont. Men jeg mener det ikke. Vi spør verandre noe ganger om vi fingrer. Og jeg seier nai her gang. Jeg vill ikke lyge til venninene mine! va skal jeg gjere ?

Svar:

Hei jente 14 år
Så flott at du er i gang med å oppdage kroppen din, hva du synes er godt og hvordan du fungerer seksuelt. Det er kjempebra og viktig akkurat nå, og spesielt viktig når den tid kommer at du skal ha sex med andre. Fordi da vet du noe om hva du liker og hva du ikke liker. Du vet også noe om orgasme.
Jeg skjønner at du synes det er ekkelt å lyge for dine venninner. Men må du det? Kanskje du neste gang kan si at du har gjort det? Bare vent en dag vil de også oppdage hvor godt det er å fingre og å ta på seg sjøl. Eller kanskje de har gjort det og gjør det hver dag, men ikke tør si det fordi de er redde for hva venninne sier........?
Med hilsen

Hilde ved Ungdomsbasen